14 May 2011

かなやBurger/ Kanaya Burger







長崎帰省中に少人数で中学校の同窓会をしました。



殆どの人とは33年ぶりに再会し、その中の1人、

小河君はかなやBurgerの経営者兼シェフになっていました。


While I was in Nagasaki, a few old friends and I met for a small school reunion.


Most of the people there I hadn't seen in 33 years.


One of my old classmates became a chef and the owner of his own hamburger shop.



早速、同級生の由美子と一緒にバーガーを食べにお店へ


After I found out, Yumiko and I went to his shop at the first opportunity.



ひき肉のバーガーだけではなく、とりかつ、海老ちり、あじフライ、すりみバーガーなど


長崎らしいオリジナリティ豊かなでメニューが並んでいました。



なんでシーフードかなって思ったら、小河君はもともと、和のシェフで奥様の実家がお魚屋さんなのです。


パンはその日に焼けたものしか使わないため、パンが無くなったらお店を閉めるらしいのです





It is much more than just a shop that sells beefburgers.


He has many original "burgers" - also served with bread buns in the like a hamburger he uses chicken katsu,


chili prawns, fried fish (Yellow tail), fish cakes and so many more.




Why seafood?


It is because he used to be a Japanese chef. Also, his wife's family business is a seafood shop.



He only uses fresh buns that are baked each day.

If he ever sells out of a days buns, he closes the shop early.




あー!! オープン11時、


Ah, it opens 11Am.


かなり早く来過ぎた為に肝心のバーガーは食べられず、残念。。。

We came too early before the shop opened. What a shame.



小河君と由美子


kunio & Yumiko



結局、もう一つの人気メニューの牛すじカレーをテイクアウトにしてもらい。。




But after all he was able to serve us another thing that is very popular - his beef curry.


We got it to take away.





諫早公園の桜の下で美味しく頂きました。


でもあの美味しそうなバーガー、食べたかったな。


We had it under the cherry blossoms of Isahaya Park.


But those burgers look delicious I wanted to have one.


Next time I go to Nagasaki, I will.



かなやBurger


長崎県長崎市金屋町4番21号
電話:095-822-7591
午前11時ー午後7時




Kanaya Burger


4-21 Kanaya machi Nagasaki shi Nagasaki Japan


Tel: 095- 822- 7591
11AM-7PM



ランキングに参加しています。こちらの方も良かったら見てください。


にほんブログ村 ライフスタイルブログ シンプルライフへ 人気ブログランキングへ


No comments:

Post a Comment