05 February 2012

人参の葉/Carrot leaves



冷蔵庫に入れていた人参から芽が出ていたので先を切って土の中に植えてみたら。。。

One day I noticed that a carrot in the refrigerator had a bud
then I shortened it and planted it in a planter.



数週間で青々とした綺麗な葉が繁ってきました。
Within in a few weeks beautiful green leaves had grown a lot



人参の葉って食べれるそうで、ネットで調べてみると結構レシピが載っていました。
人参の葉なんて食べた事無いので、ちょっと試しに,
オリーブオイルでさっと炒めて塩、胡椒、醤油で頂いてみました。
結構美味しかったです。

Carrot leaves are edible and I found many recipes on the internet.
 I had never tried them before,
I cooked with olive oil, salt and pepper with soy sauce.
 It was quite nice.


簡単に育つので今度は器に入れて
家の中で観葉植物として育てててもいいかなと思いました。
綺麗な葉なので料理の飾りにしてもいいですよね。

It is very easy to grow so next time I will put them into a nice pot
and use them for house plants.
They make a nice decoration on dishes I cook.


にほんブログ村 ライフスタイルブログ シンプルライフへ 人気ブログランキングへ


No comments:

Post a Comment