04 October 2010

Lorikeet and I

ロリキートと私



今日は3連休の最終日。

買い物を済ませて帰ってきたらロリキートがキッチンに飛んできました。
Today is the last day of the long three day weekend.
When we came home from shopping,
a pair of lorikeets came to our kitchen window.
All photos taken by Ni-chan







この後アクシデントが。。。。
パンを食べ終わってしばらく遊んでいたので,
私はリビングルームに引っ込んでいたら一羽がリビングルームに飛んできたのです。
こんなことは初めて
私もにーちゃんもびっくり!
バルコニーにいたもう一羽のパートナーもびっくり!
外からすごい鳴き声で、部屋に入ったパートナーを呼んでいました。
部屋に入ったロリキートは結構おとなしく、でも外に出ようと努力していたのですが、
窓がしまっていたのですぐには逃げられす、窓を開けて逃がしてあげました。
飛びたってすぐにパートナーと合流
ギャーギャー鳴きながらまた2羽でバルコニーに飛んで来て飛び去りました。
文句を言いに来たのか、礼を言いに来たのか分かりませんが。。?
でも怪我がなく良かった!
After this, an accident happened...
They were finishing the bit of bread I gave them and
I left the kitchen and went into the living room.
Then suddenly, one of the lorikeets came into
the house through the kitchen window!
This was the first time I ever saw that.
We were so surprised!
The other lorikeet waiting outside was surprised too
it began calling very very loud to the other one in the house.
The one inside was very quiet but tried to escape
but it couldn't because the window in the living room was closed.
So we opened the window for him to leave.
As soon as he was free the two of them flew away together.
A few minutes later the two of them came back to the balcony
and made a lot of noise - maybe they were complaining or
saying thanks for the rescue, we are not sure.

にほんブログ村 ライフスタイルブログ シンプルライフへ

2 comments:

  1. ロリキート、可愛いね~~
    きっと、優しい住人の家の中が、ずーっと気になってたんだね!!勇気を出して、一歩踏み込んでみたんだね!!
    パートナーには、リビングの様子、どんな風にお話ししたのかなあ?今度は一緒に連れて入って来るかもよ?!

    ReplyDelete
  2. 可愛いよ!飛んで入って来たとき、窓にぶつかったからハラハラして写真撮るの忘れてしまった。でもあれ以来来てないけど、懲りたかな?

    ReplyDelete