08 October 2010

Kaleidoscope in Lane Cove Plaza

レインコーブプラザのカレイドスコープ




カレイドスコープとは万華鏡のことです。
万華鏡のようにいろんな人種がミックスして一緒になると言う意味でしょう。
夕方から開催された他民族フェステイバルでいろんな国のダンスの披露がありました。

Today in Lane Cove Plaza we had a celebration called "Kaleidoscope".
It means a chance for people of different cultures to mix.
In the early evening there was a multicultural festivals
with different countries dances.








すでに沢山の人がプラザにいました。
There were so many people in the Plaza.


フィリピンのダンス
Philippine dancers.


日本からはソーラン節の披露
Soranbushi from Hokkaido Japan. It is a fisherman's dance.


子供達も一緒にソーラン節
Children joined the soranbushi on the stage.






仕事帰りだったので30分ぐらいしか見れなかったけど、なかなかいい雰囲気でした。
Because we came after work we only saw the last
thirty minutes of the festival. Here is the group photo at the end.


にほんブログ村 ライフスタイルブログ シンプルライフへ

No comments:

Post a Comment