12 December 2011

美しいカヤマの町/Beautiful Kiama




ジェロアへ週末旅行 2011年12月2日-12月4日
Weekend trip to Gerroa - 02/12/2011 - 04/12/2011

Part 2

土曜日の午後はジェロアから車で20分くらいのカヤマと言う町に行きました。
英語ではKiamaと綴るのですがカヤマと発音します。
アボリジニの名前だそうです。

Saturday afternoon, we went to Kiama which is about 20minutes by car from Gerroa.

Kiama Harbour

新鮮なシーフードが手に入る地元の魚屋さんです。
ここで、夕食のバーベキューにするシーフードを買いました。
We bought seafood for our BBQ dinner from the local fish market.
The seafood is very fresh.

ペリカン、久しぶりに見ました!
I has been a long time since I've seen pelicans.

こっちは外海の方です。
This is the ocean outside the harbour.

メインストリートの方に歩いて行っています。
Going to the main street of Kiama.
1878年に建てられた郵便局
This is the post office that was built in 1878.

わー、家の塀にに良い感じにペイントされているっと思って表に回ったら。。
Wow, I thought - what a nice painting on the house. Then I went around to the front....

昔の消防署で今はギャラリーになっています。
It is the old fire station, now used as an art gallery.


地元のカメラクラブの写真展が開催されてましたので、
ちょっと私もおじゃましてみました。
いつか私もこんなに撮れたらいいなって思う素敵な写真が沢山ありました。

There is a photo exhibition held by local camera club and we had a look.
Lots of beautiful photos - Someday I hope I can take such great photos.



帰りは途中、車を止めてマウントプレゼントの展望台より
On the way back  to Gerroa -View from Mt Pleasant Lookout.


にほんブログ村 ライフスタイルブログ シンプルライフへ 人気ブログランキングへ

No comments:

Post a Comment